(preuzeto sa stranice asoo.hr)
U ustanovama za strukovno obrazovanje u Republici Hrvatskoj proces samovrjednovanja je, kao dio sustava osiguranja kvalitete strukovnog obrazovanja, razvijen na preporukama Europskog referentnog okvira za osiguranje kvalitete u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju (EQAVET), a škole ga provode sukladno Zakonu o strukovnom obrazovanju.
U procesu samovrjednovanja škole samostalno i uz punu odgovornost procjenjuju kvalitetu svoga rada s ciljem sustavnog unaprjeđenja. Samovrjednovanje se povodi tijekom školske godine i škole ga provode za sljedeća prioritetna područja: planiranje i programiranje rada, poučavanje i podrška učenju, postignuća učenika i ishodi učenja, materijalni uvjeti i ljudski potencijali te profesionalni razvoj radnika ustanove, suradnja unutar ustanove za strukovno obrazovanje i suradnja s ostalim dionicima te promicanje ustanove i upravljanje (ustanova i kvaliteta). Svako prioritetno područje je podijeljeno u nekoliko područja kvalitete koja su opisana kriterijima kvalitete. Prema kriterijima kvalitete škole procjenjuju razinu svoje uspješnosti u provedbi odgojno-obrazovnog procesa te planiraju unaprjeđenje svoga rada.
O provedenom procesu samovrjednovanja TIm za samovrednovanje redovito obavještava Nastavničko vijeće putem sjednica te Povjerenstvo za kvalitetu. Ustanova za strukovno obrazovanje sastavlja izvješće o samovrjednovanju te prema rezultatima provedenog procesa planira i provodi unapređenja svog rada odnosno izrađuje razvojni plan.
U procesu samovrjednovanja škole koriste mrežni alat za samovrjednovanje e-Kvaliteta (www.asoo.hr) i Priručnik za samovrjednovanje sa smjernicama za samovrjednovanje. Samovrjednovanje škole provodi Tim za samovrJednovanje, a prati i vrjednuje Povjerenstvo za kvalitetu kojega imenuje tijelo upravljanja ustanove za strukovno obrazovanje. Povjerenstvo za kvalitetu ima pet članova iz redova predstavnika dionika, nastavnika, učenika i roditelja, a Tim za samovrednovanje 3 člana.
Predsjednica Povjerenstva u šk. god. 2023. /2024. je ravnateljica Nataša Vibiral, a voditeljica Tima za samovrjednovanje je Ornela Malogorski, pedagoginja
METODOLOGIJA SAMOVREDNOVANJA USTANOVA ZA STRUKOVNO OBRAZOVANJE