U sklopu priprema za predstojeću Erasmus+ mobilnost, koja će se održati u Dublinu (Irska) tijekom veljače i ožujka 2026. godine, naša je škola provela prvi ciklus pedagoško-psiholoških priprema. Radionice je vodila školska pedagoginja Ornela Malogorski, s ciljem osnaživanja učenika za izazove i prilike koje ih čekaju u inozemstvu. Na kraju se pridružio i Erasmus+ koordinator Jurica Korade, koji je odgovorio na praktična pitanja koja učenike najviše zanimaju.
Emocionalna priprema kroz metaforičke kartice
Odlazak na dvotjednu mobilnost nije samo prilika za profesionalno učenje, već i značajan korak u osobnom odrastanju. Kako bi učenici putovali spremni, pedagoginja je koristila metodu metaforičkih kartica kao snažan alat za introspekciju i grupnu podršku.
Radionica je bila strukturirana kroz četiri ključne faze:
- Moja Irska na karti: Birajući slike koje predstavljaju njihova nadanja i izazove (poput jezične barijere ili nove hrane), učenici su vizualizirali svoje ciljeve.
- Suočavanje sa strahovima: Kroz aktivnost “Skriveni strah”, učenici su otvoreno razgovarali o tjeskobi ili mogućoj usamljenosti, pretvarajući strahove u konkretne strategije uz podršku cijele grupe.
- Emocionalno sidro: Poseban naglasak stavljen je na osjećaj odvajanja. Svaki učenik identificirao je svoje “unutarnje utočište” – osobu ili hobi koji im daje snagu – te naučio kako tu energiju ponijeti sa sobom u Irsku.
- Razumijevanje kulturološkog šoka: Pedagoginja je objasnila prirodne faze prilagodbe, od početnog oduševljenja do trenutaka nostalgije, kako bi učenici znali da su sve te emocije normalan dio procesa učenja.
Poruka za kraj: “U Irskoj ću biti dovoljno hrabar da…”
Radionica je završila snažnim osobnim afirmacijama. Svaki je učenik definirao svoj cilj, obećavši sebi hrabrost za nove susrete, prihvaćanje nepoznatog i prevladavanje straha od pogrešaka na engleskom jeziku.
Ovakav pristup osigurava da naši učenici u Dublin odlaze s emocionalnom otpornošću i osjećajem zajedništva. Naša radionica pokazala je da se zajedničkim razgovorom svaki izazov čini lakšim. Projektni tim i škola stoje im kao stalna podrška, podsjećajući ih da je svaka prepreka zapravo nova prilika za rast.
Što slijedi?
Nakon uspješno odrađenih pedagoških radionica, učenike očekuju i druge vrste priprema (stručne i jezične) koje se nastavljaju u siječnju.
Sretno našim putnicima u veljači 2026.!
Ornela Malogorski




















