„Moje potrebe – moji izbori“:  učenje osobne odgovornosti

Datum objave: 26. rujna 2025.

Učenici 1. b  razreda  razrednika Zorana Atlije 26. rujna 2025. aktivno su započeli seriju preventivnih radionica u okviru školske strategije prevencije rizičnih ponašanja pod vodstvom pedagoginje Ornele Malogorski. Kroz interaktivni rad i diskusiju, prva radionica pod nazivom „Moje potrebe – moji izbori” postavila je temelj za razumijevanje odnosa između osobnih želja, ponašanja i odgovornosti.

Fokus prve radionice bio je na ključnom pitanju: Što nam je potrebno da bismo bili sretni i zadovoljni u životu?

Učenici su razmatrali četiri temeljne psihološke potrebe (prema W: Glasseru) koje pokreću sve naše odluke i postupke:

  • Potreba za ljubavlju i pripadanjem: osjećaj povezanosti i prihvaćenosti
  • Potreba za slobodom: mogućnost donošenja vlastitih odluka.
  • Potreba za zabavom: učenje i opuštanje kroz igru i aktivnosti.
  • Potreba za moći (postignućem, uspjehom): osjećaj kompetencije i važnosti.

Kroz konkretne primjere, razgovarali smo o tome kako svaki pojedinac zadovoljava ove potrebe te tko je zapravo odgovoran za izbore i postupke koje činimo – naglašavajući da je ta odgovornost isključivo na nama samima. Učenici su aktivno sudjelovali, razmjenjujući mišljenja o tome koliko im je koja potreba važna i kako trenutno stoje s njihovim zadovoljavanjem.

Razumijevanje temeljnih potreba ključno je za prevenciju. Kada djeca i mladi znaju prepoznati što im je potrebno, lakše mogu izabrati zdrave i konstruktivne načine za postizanje zadovoljstva.

Cilj ove radionice bio je

  • Pomoći učenicima prepoznati kada nezdravi izbori (npr. nasilje, neodgovorno ponašanje, sredstva ovisnosti) služe kao “brza rješenja” za dublje nezadovoljene potrebe.
  • Ojačati njihovo samopouzdanje i sposobnost donošenja odluka koje dugoročno čuvaju njihovo mentalno i fizičko zdravlje.
  • Poticati na kritičko razmišljanje o utjecaju slobodnog vremena i vršnjaka na osobne izbore.

Ove radionice nastavit će se i u ostalim prvim razredima s ciljem izgradnje sigurnog i poticajnog školskog okruženja te zdravijih životnih izbora svakog učenika.

Pročitajte još

Skip to content