16. svibnja održan je drugi sastanak Županijskog stručnog vijeća za ravnatelje srednjih škola i učeničkih domova za Bjelovarsko-bilogorsku, Koprivničko-križevačku i Virovitičko-podravsku županiju čije je sjedište u Komercijalnoj i trgovačkoj školi Bjelovar, a voditeljica je ravnateljica mentorica Nataša Vibiral.
Teme skupa bile su:
- “EQavet- vanjska kolegijalna procjena u Industrijsko-obrtničkoj školi Slatina i Medicinskoj školi Bjelovar”: Biljana Balenović, Medicinska škola Bjelovar i Mladen Graovac, Industrijsko-obrtnička škola Slatina
- “Mentoring i coaching: Ključni alati ravnatelja za podršku nastavnicima”: Tanja Mamić, Gimnazija Bjelovar, Ivka Nevistić, VII.gimnazija Zagreb i Nataša Vibiral, Komercijalna i trgovačka škola Bjelovar
- “Stvaranje školskog okruženja bez radnog stresa” (radionica), Irena Ivanović, Srednja škola Čazma
Biljana Balenović i Mladen Graovac predstavili su projekt koji su provodili u suradnji s ASOO koji za cilj ima unapređenje i razvoj sustava i potrebnih alata za osiguravanje kvalitete. Strukovne škole provele su kolegijalnu procjenu prema metodologiji Europske kolegijalne procjene. Svaka škola imala je kolegijalni posjet svojoj školi i sudjelovala kao kritički prijatelj u kolegijalnoj procjeni u dvije strukovne škole. Nakon projekta izrađen je Izvještaj o samovrednovanju.
Tanja Mamić, Ivka Nevistić i Nataša Vibiral održale su predavanje o mentoringu i coachingu koje je nastalo kao rezultat tečaja kojeg su pohađale u sklopu Erasmus+ projekta Udruge hrvatskih srednjoškolskih ravnatelja ” “Innovative School Leaders for Green and Digital Transformation”, 2023-1-HR01-KA121-SCH-000128373 koji se provodi od 1. lipnja 2023. do 31. kolovoza 2024. Teme predavanja bile su sličnosti i razlike između mentoringa i coachinga, tipovi i prednosti mentoringa, metode aktivnog slušanja i postavljanje pitanja, određivanje SMART ciljeve, krug refleksije, kako koristiti SHARK tehniku, formalno i neformalno mentoriranje, kako pružiti povratnu informaciju nakon posjeta nastavnim satima te ciklus podrške.
Cilj radionice koju je održala Irena Ivanović jest osvijestiti odgovornost ravnatelja za upravljanje nastavničkim stresom i stvaranje okruženja bez radnog stresa kao jednog od elemenata rada na siguran način. Po završetku radionice ravnatelji su uspjeli objasniti koncept radnog stresa, identificirati stresore specifične za školsko okruženje te primijeniti intervencijske strategije za upravljanje stresom.
Ravnatelji su iznosili svoja iskustva u radu te aktivno sudjelovali u radionici. Evaluacija skupa pokazala je visoko zadovoljstvo organizacijom i temama skupa te izborom predavača.