Broj 112 uspostavljen je Odlukom Vijeća Europskih zajednica 1991. godine, s ciljem prijema svih hitnih poziva. To je jedinstveni europski broj za hitne službe putem kojeg građani i turisti mogu zatražiti pomoć bilo koje hitne službe, bez obzira na zemlju u kojoj se nalaze unutar Europske unije. Pozivatelj ne mora znati specifične brojeve ili nadležnosti službi u hitnoj situaciji. Jednim pozivom, operater odmah obavještava sve relevantne službe, što omogućuje bržu i efikasniju intervenciju.
U Republici Hrvatskoj je broj 112 uveden 11. veljače 2005. godine, čime je omogućena brza i koordinirana pomoć u kriznim situacijama.
Broj 112 u Republici Hrvatskoj je besplatan i omogućuje brzo povezivanje s hitnim službama kao što su policija, vatrogasci, hitna medicinska pomoć, služba za traganje i spašavanje na moru te pomoć na cestama. Ovaj jedinstveni europski broj djeluje unutar Ravnateljstva civilne zaštite Ministarstva unutarnjih poslova, dostupan je 24/7/365, a prijave se mogu slati putem fiksnog ili mobilnog telefona, SMS-a ili e-poziva (eCall) iz vozila. Glavna prednost broja 112 je što jednim pozivom aktivirate više hitnih službi, jer operater odmah prosljeđuje, odnosno prenosi informacije svim nadležnim službama. To štedi vrijeme jer nije potrebno zasebno zvati svaku službu. Također, operateri filtriraju lažne ili ponovljene pozive, čime omogućuju nesmetan rad dispečera hitnih službi.
U privitku je brošura Ravnateljstva civilne zaštite na temu obilježavanja 20 godina jedinstvenog europskog broja za hitne službe u Republici Hrvatskoj.